התקנת דשא סינטטי על אדמה

התקנת דשא סינטטי על אדמה מתבצעת במספר שלבים

1. התקנת דשא סינטטי יכולה להתחיל רק אם השטח מוכן לעבודה ונקי, אם קיימת עשביה קשה או דשא טבעי קיים יש לרסס את השטח בקוטל עשביה ולהמתין 10-7 ימים.

2. יש לבצע הורדה של שכבת אדמה בגובה 5-10 ס"מ. באם מדובר בגינה חדשה, יש לדאוג שהגינה תהיה מהודקת 5-10 ס"מ מתחת לגובה הנחת הדשא. לצורך קביעת הגובה הסופי, יש לקחת בחשבון את גובה הדשא, לדוגמא: דשא עוז צ'מפיון שגובהו 57 מ"מ ונרצה שיבלוט כ3 ס"מ מעל היציאה מהבית, נבצע הורדה של 8-13 ס"מ.

3.לאחר שווידאנו שההאדמה מהודקת היטב נפזר עליה שכבת מצע המיוחד בשביל התקנת דשא סינטטי. כאמור, יש למלא עד לגובה הרצוי לתחילת הדשא אך לא פחות מ-5 ס"מ. לא לשכוח ליצור שיפוע קטן (כ1.5 % לכל מטר) לעבר חוץ הבית. אם ידועים ניקוזים אחרים, אפשרי ליצור שיפוע שכזה לעברם.

4.את המצע יש להדק היטב לפני שמבצעים את התקנת דשא סינטטי, רצוי מאוד להשתמש בג'בקה הניתנת להשכרה בחנויות להשכרת ציוד בניין.

5.על המצע נמתח יריעת בד שחורה(פלריג) או יריעת בד גיאוטכני. נקבע אותו למקום בעזרת מספר יתדות.

6.כעת נניח את הדשא הסינטטי המוכן, נבצע פרישת הדשא על כל השטח, אם מדובר במספר חתיכות, נניח את כולן כאשר הסיבים פונים לאותו הכיוון.

7.לדשא הסינתטי ישנם שוליים אותם יש לחתוך בסכין יפנית. אם מחברים 2 חתיכות יש לדאוג לחיתוך נקי ויפה שיגרום לחיבור בלתי נראה. עבדו לאט ובדייקנות, היזהרו שלא לחתוך על התפר אלא רק בין התפרים.

8.לאחר שהכנו את החיבורים בין הדשאים והכל נראה מדויק, הגיע שלב הדבקת החיבורים, יש להרים את 2 צידי הדשא, להניח על הקרקע בד PVC המיועד במיוחד לחיבור שכזה.הדבק מתייבש במהירות,אין לעבור לשלב ההדבקה עד אשר לא מוכנים כל החיבורים. ניתן להיעזר במסמר מגלוון להחזקת התפרים פתוחים עד להדבקה.

9.אם משתמשים בדבק 2 חומרים, יש לערבבם כעת. יש למזוג שכבה אחידה על משטחי הPVC. להיזהר לא להגזים, הדבק עלול להעלות מן התפרים אל הדשא. ניתן להעזר בשפכטל למריחה.

10.יש להוריד את שני צידי התפר על הדבק, יש לדאוג לחיבור יפה. ניתן לעבור על הדשא בדריכה עדינה. הדבק יתקשה תוך כרבע שעה.

11.יש לחזק את אזורי התפרים של הדשא עם היתדות המגלוונים. המרחק האופטימלי הוא כ-30 ס"מ.

12.כעת יש להבריש את הסיבים במטאטא כביש או במטאטא מכני.

13.בהתאם לסוג הדשא הסינטטי, בשלב זה עשוי להידרש חול, יש לפזר תערובת חול סילקט המיוחדת לדשא סינטטי. הכמות נקבעת בהתאם לסוג הדשא והשימוש. חול הסיליקט יפוזר על הדשא בצורה אחידה ויוברש כנגד כיוון הסיבים במטאטא הכביש.

14.בחלק מהסוגים כדאי להוסיף פתיתי גומי מיוחדים, הפתיתים נותנים רכות נוספת לדשא המוכן ומשמשים כמייצב נוסף.

15.יש לבצע הברשה סופית לצורך הכנסת פתיתי הגומי לתוך הסיבים, שוב יש לפעול כנגד כיוון הסיבים.

 

התקנת דשא סינטטי על אדמה הסתיימה כעת יש להבריש את הסיבים במטאטא כביש או במטאטא מכני.